I nosaltres, com influïm en la crisi de persones refugiades? Aquesta i altres qüestions són les que han portat a les alumnes participants d’InventCat a la fase de cocreació d’històries del projecte. Els últims mesos, l’alumnat de diferents escoles s'ha connectat en la recerca d’informació per comprendre, compartir i expressar-se en relació amb aquest conflicte global. Hem visitat les aules on es qüestionen els grans reptes de la societat actual des de la perspectiva de la mainada que, al llarg dels pròxims mesos transformaran la informació que han recollit i compartit a la plataforma Cokrea en narratives digitals a través d’Scratch.
Les escoles participants d’enguany demostren contínuament que l’escola ha de ser un espai de reflexió i creativitat. En un moment tan crític per a la recerca d’informació i coneixement, l’alumnat participant de l’edició d’enguany ha convertit la informació que tenim a l’abast en idees de valor i rellevant de ser compartides per tal de generar innovació en diferents disciplines però també de forma transversal per a tota la societat.
Per estimular el pensament creatiu, les escoles compten amb recursos artístics, digitals, i/o lingüístics dels seus propis centres, juntament amb eines de creació d’històries col·lectives elaborades per l’equip d’InventCat.