El projecte InventCat neix en el marc d'un projecte més gran, el PECT "Girona, la innovació social i digital davant els reptes del nou mil·lenni" (PR15-019188).
InventCat promou l’alfabetització digital a escoles i instituts tot connectant educadors i alumnes dels diferents centres a través de projectes col·laboratius, on els alumnes, agrupats en equips, investiguen un tema social (per exemple: els refugiats, la crisi climàtica, els drets dels infants, etc.), i acaben co-creant (col·laborant equips de diferents centres) històries digitals sobre aquell tema que han explorat.
El projecte té una metodologia que ha estat provada durant anys, i està inspirat en dues iniciatives prèvies: Inventors4Change i InventEUrs. Els seus fonaments pedagògics es basen en l'Educació Maker, l'Educació pel Desenvolupament i l'Aprenentatge Servei.
InventCat arrenca centrant-se sobretot en anar construint una xarxa de centres educatius que treballin seguint aquestes metodologies, primer a les comarques gironines, però després obrint-se no només a la resta de Catalunya, sinó internacionalment.
Per tal de facilitar el treball col·laboratiu dels mestres i dels alumnes dels diferents centres, dins del marc d'InventCat, s'ha desenvolupat la plataforma online Cokrea, pensada per promoure la co-creació d'històries digitals que girin al voltant dels Objectius de Desenvolupament Sostenible de les Nacions Unides.